2010-03-08

Egyptian Blogger Sentenced in Absentia, Again!

In November 2009, Egyptian blogger Wael Abbas has been sentenced in absentia to 6 months in jail, as a lawsuit was filed against him by a citizen and his police officer brother on charges of damaging an internet cable!. The appeal court canceled the sentence and acquitted Abbas on 18th February.

Today, 8 March 2010, Abbas received a letter from the court informing him that he has been sentenced 6 months in jail, of course, in absentia. Until publishing this post, there isn't much information on this case or the charges against him. I will update this post with more details once things are more clear.


حكم ثاني بحبس مدون مصري بعد براءته من الحكم الأول

بعد أن قاما الضابط اشرف عجلان وشقيقه احمد عجلان بالاعتداء على المدون المصري وائل عباس في منزله في إبريل العام الماضي، وبعد أن قامت النيابة بحفظ التحقيق في واقعة الاعتداء، فوجئ وائل في ديسمبر 2009 بوجود حكم غيابي صادر في نوفمبر 2009 بحبسه 6 أشهر مع الشغل وكفالة 500 جنيه. وقررت محكمة الاستئناف إلغاء ذلك الحكم في 18 فبراير وقضت براءة وائل من التهمة الملفقة.

مرة أخرى، تلقى اليوم -8 مارس 2010- وائل عباس إخطار من المحكمة بوجود حكم بحبسه 6 أشهر، بالطبع هذا الحكم غيابي أيضاً مثلا الحكم الأول. وحتى كتابة هذه التدوينه، لا نعلم خلفيات الحكم الثاني ولا التهم الموجهة إلي وائل. سوف أقوم بكتابة تحديثات بمجرد معرفتها والتأكد منها

ليست هناك تعليقات: