2009-10-21

Egypt: How Police and Customs Officers deal with Bloggers at Cairo Airport?


Today, 21 October 2009, Egyptian blogger Wael Abbas was stopped by security officers at Cairo airport while his coming back to Cairo. From his last two experiences, Abbas didn’t travel with his laptop or CDs, flash memories and camera memory cards, since they were confiscated earlier this year. So nothing was confiscated this time. 

But the officers searched Abbas bag, hunting every piece in the bag. There was also an attempt to confiscate his camera, but the officer decided to leave it after failing to switch the camera on.

This time, Bloggers and Human Rights activists whom were waiting for Abbas at the airport , videoed the officer swhile searching Abbas bags. 

- Picture: Wael Abbas




مصر: كيف يتعامل ضباط الأمن والجمارك مع المدونين بمطار القاهرة؟

اليوم 21 أكتوبر 2009، قام ضباط الأمن والجمارك بتوقيف المدون المصري وائل عباس أثناء عودته بمطار القاهرة. ونتيجة لما تعرض له عباس في أشهر سابقة  هذا العام من مصادرة اللاب-توب الخاص به وأيضا مصادرة وحدات الذاكرة والاسطوانات المدمجة، أمتنع عباس أثناء سفره هذه المرة من أخذ أي متعلقات قد يتم مصادرتها بالمطار. ومع ذلك فلقد قام ضباط الجمارك بتفتيش حقائب عباس بشكل غير طبيعي وبدءوا في تعقب محتويات حقائبه والاطلاع علي الأوراق التي كان يحملها، كما كانت هناك محاولة من ضابط جمرك لمصادرة الكاميرا التي كان يحملها عباس ولكنه تراجع بعدما فشل في تشغيل الكاميرا والاطلاع علي محتواها


هذه المرة، تمكن نشطاء حقوق الإنسان والمدونين الذين كانوا في انتظار عباس بالمطار من تصوير أحداث تفتيشه

ليست هناك تعليقات: